Tuesday 20 November 2012

Boikot McDonald Menjadi

Assalamualaikum..


Bila Palestin diserang, semua orang pakat nak boikot barangan Israel especially Mcdonald. Dan kebanyakan nye tak sokong nak boikot Mcd ni and bagi macam2 alasan. Sesetengah jugak sanggup berhujah panjang tanpa ilmu semata-mata tanak boikot Mcd walaupun boikot ni hanya untuk sementara je. Ada jugak yang tak percaya rakyat Malaysia akan boikot Mcd.

Nak taw sama ade orang kita boikot atau tak, kita tengok gambar ni..


Nampak tak gambar kt atas tu. Gambar ni sumber dari facebook Kelab Anak Jati Perak Darul Ridzuan. Gambar ni diambil pada 20 Nov 2012. Hari ni la kan. 

Haa, lepas ni jangan pandang rendah dengan orang kita. Orang kita pun sanggup boikot yg dorang suka demi nilai kemanusiaan. Kalau nak taw, ni Mcd dekat Taiping. Lengang je. Biasanya Mcd ni tak penah lekang dengan orang. Penuh je memanjang kadang2 sampai tension nak lalu depan Mcd ni. Tapi hari ni, takde orang.

Tahniah umat Islam kerana berjaya memboikot Mcd. Tahniah orang TAIPING!!! 
hee, bangga kejap jadi orang taiping.

Allahuakbar!! Terima kasih semua atas usaha yang kecil ini tapi membawa kesan yang sangat hebat. Mudah-mudahan Mcd Malaysia dapat mesej dari umat Islam kita.

Teruskan berdoa moga palestin diberi kekuatan tambahan ke atas usaha kecil kita ini. Aminn. 

Mat Saleh pun boikot barangan Israel. Ni kita melayu Islam punya back up Mcdonald macam bapak dia punya business.

Sesuatu itu tidak akan berlaku tanpa sebab yang munasabah. Macam tu lah jugak boikot ni tak akan berlaku sesuka hati tanpa sebab. jadi, stop mempertahankan ape yang salah. Fahami dualu siapa zionis Israel dan kaitannya dengan rakyat Palestin. 

Allah anugerahkan akal untuk cari ilmu dan berfikir, bukan berhujah membabi buta tanpa ilmu.. renungkan :)


3 comments:

  1. tapi hari isnin kat KL penuh jer sebab dpt bfast free...selasa baru boikot...atleast something than nothing kan..?

    ReplyDelete