Saturday 14 April 2012

Pilih Kawan

Assalamualaikum ^_^



Memilih kawan? Yes! sekarang ni memang ramai yang macam tu. bila nak berkawan, nak berkawan dengan orang yang cantik je. Nak berkawan dengan yang HOT je. Nak berkawan dengan yang kaya je. Habis, yang tak cantik, tak hot, tak kaya ni siapa yang nak kawan dengan diorang? Kesian la dekat diorang. Bukan diorang mintak nak jadi macam tu.Allah yang tentukan semua tu terjadi. Kita pulak dok memilih kawan.

           ' Owh, I ni dah HOT sekarang, I tak boleh kawan dengan U, nanti jatuh la standard I' .

Puiiihhhhhh!!!! Standard la sangat. Nampak sangat orang yang macam ni berkawan tak ikhlas. Diorang ni berkawan nak something yang boleh bagi benefit kat diorang. Iyela kan, bila kita berjalan dengan orang HOT, CANTIK,, ramai la lelaki yang pandang. Walaupun lelaki2 tu pandang kawan HOT kita tu,, confirm la kita pun dapat tempiasnye kan. Sungguh dahsyat pemikiran orang yang macam ni.

Tak dinafikan, kita memang kena memilih dalam pergaulan. Tapi memilih sahabat yang membawa kebaikan, bukannye memilih kawan yang hot, cantik segala tu.. Itu semua tak penting. Yang penting hati. Bila kita susah, kawan tolong, bila kita sedih, kawan hilangkan kesedihan kita tu. Itu barulah betul persahabatan sejati. Kita nak ke kawan yang backstab kita? Bila cemburu dah menguasai, mula la macam2 boleh terjadi. A friend like that wasn't worth to be called friend.


                                                                     backstabber


Tak pun korang nak jadi macam ni :


So, pilih la kawan berdasarkan kebaikan dia. Bukan pilih kawan semata2 dia HOT, CANTIK or KAYA. Kalau itu yang kita pilih, percayalah persahabatan kita takkan kekal.




No comments:

Post a Comment